Monday, November 7, 2011

An unexpected request

A magic fan with a flattened die (flattened by me and my incredible strength :-)
This weekend we had lots of people in our magic bar both Friday and Saturday. On Saturday an older man handed me an unopened package with a magic prop after my magic performance for him and his wife. He asked me to show him how a pro would use this. He had bought it in a magic shop here in Sapporo earlier that same day. He is friends with the owner (as am I).

今週末にうちのマジックバーが忙しかった。土曜日にあるパフォーマンスが終わったら、お客さんに新品のマジック道具を渡されて、「プロの使い方を見せて下さい」と言われた。見たことない道具だったし、自分がプロだと思っていないし、ちょっとどうしようと思ったが何かなるんだろと思った、笑。お客さんがその日に札幌のマジックショップに行って、買ったそうだ。オーナーと仲良いそうだ(僕もそうだ)。

I had never seen this thing before, and I would not describe myself as a pro, but why not take a look? Once opened, it turned out to be similar to a "coin purse becomes a tiny coin purse" that I have been playing around with lately. The actual prop is a die that you can squish into a flat die. I did an improvised performance using this prop and he seemed very impressed. I found it funny enough that I am now thinking of buying myself one of those too :-)

開けてみたら、僕が最近ちょっと遊んでいたガマ口が小さくなるネタと似ているものだった。お客さんのネタはフラットになるサイコロだった。ちょっと適当にやってみた。お客さんがそれに感動したみたい。「さすがプロの見せ方が違うね!」って。道具も面白かったから僕も買いに行こうかと今考えている、笑。

No comments:

Post a Comment