Sunday, April 8, 2012

The night when the sushi I produced from my T-shirt became real! ・ ティシャツから出てきた寿司が本物になった!

My fake salmon sushi, on top of some other magic props, looking more real than usual.
Yesterday I was wearing my "salmon eating salmon sushi" T-shirt and whenever a customer in our magic bar asked me about the shirt, I would produce one or two pieces of sushi from the shirt. These are not real sushi, though. Later, at around 1 A.M. when all customers had left to catch the last subway and the next wave of customers that turn up at around 3 or 4 A.M. (when many other places close) showed up, we were sitting down watching clips on YouTube etc. My boss told me: "Jonas, could you hand me those sushi you use."

昨日も鮭がサーモンの寿司を食べているティシャツを来ていた。お客さんがティシャツの話したら、僕がティシャツから寿司1個か2個を出した。本物ではないけど。午前1時に、皆終電で帰るから、マジックバーが暇になっていた。他の店が閉めてうちに来るお客さんが3~4時頃に来るので、その間ユーチューブとか観たりしていた。店長が「ヨーナス、その寿司渡して」って言い出した。

I reached over to my bag, on top of which I have some cards, a matchbox that used to be a lighter, some other magic props that I used during the night, and my fake sushi. When I touched the sushi, I noticed that something was off; it felt cold... I was very surprised and pulled back my arm quickly, much to the delight of everyone else... My boss was laughing like crazy. Upon closer inspection, my fake sushi seemed to have turned into real sushi! It was placed exactly where I had left my sushi, and was the same type, size, etc. Except, it was real. I was very surprised.

僕のバッグの上にトランプやマッチやマジック道具が置いてあって、そこに偽物の寿司も置いてあったから、取ろうとした。寿司触ったら、「あれ?感触違う!」って気付いて、ビックリした!驚いた姿に、他のスタッフ皆笑っていた。店長爆笑していた。よく見たら、本物のサーモン寿司だった。僕が偽物寿司を置いたところに置いてあったし、大きさも、形も、色もほぼ一緒だった。だけど、本物だった。ビックリした(笑)。

Apparently, while I was seeing some customers off at the elevator, my boss had pocketed my fake sushi and replaced them with real sushi. During the early hours before the big rush of customers showed up, he had gone to the convenience store to by more cigarettes or whatnot, and there he had seen salmons sushi. He then thought: "This is it! What a great chance!", and bought a 10 piece sushi set just to trick me 5 hours later. It is great to have colleagues like that, haha. Though I did have to wipe off some of my other props that had become sticky from the rice of the real sushi placed on top of them, haha.

店長が早い時間の暇な時にコンビニにタバコか何かを買いに行った時にサーモンが入った寿司のセットを見て、「これだ~!チャンスだ!」と思って、買ったらしい。5時間後に、僕がエレベータまで見送りした時に店長が僕のマジック道具寿司をどこかで隠して、本物の寿司を出した。全然気付かなかった。こういうことをやるだけの為に寿司10巻買って来る同僚が素晴らしいよね!(笑)。後でトランプの箱とか、結構拭かないと行けないこともあったけど、笑。


No comments:

Post a Comment