Monday, January 23, 2012

Sunday Magic ・ 日曜日にもマジック

A fairly full counter, even on a Sunday.
Yesterday I went out to the coutry side and when I was coming back through pouring rain I passed by one of our magic bars (the one I usually do not do magic in). It is normally closed on Sundays, but I had overheard our owner mention that he would be there on Sunday and keep it open at least during the early hours. So I decided to drop in to get a short break from the cold and rain.

昨日田舎に行って、帰る時に冷たい雨がかなり降ってきた。帰る途中にうちのマジックバー(僕がいない方だけど)を通るので、ちょっと雨から逃げて、リラックスしながらオーナーとマジックの話しようと思った。日曜日は普段休みなんだが今日オーナーが店に行ってやる予定だった。

An empty counter, what I expected on a Sunday.
I was expecting the place to be more or less empty, but in fact it was almost full when I got there. And our boss had just gotten off the phone with someone saying that a group of three and another group of four people were also coming soon... That would have been very difficult for him to handle alone, so he was happy to see me. And I ended up behind the counter doing magic until after midnight instead of resting in a comfortable chair and going home early to sleep.

日曜日だったので、暇だろうと思ったが入ったら、結構混んでいた。電話で後3人と4人の2組も来るって予約も入ったし。1人でなかなか出来ない感じになっていたので、オーナーが僕を見て大喜びだった、笑。結局休まず、カウンターに入って24時過ぎまでマジックをやっていた。早く寝るつもりだったのに。

It was however quite a lot of fun. People though it was funny that I could put a pen in my ear and keep it there no matter how much it looked like it would fall out.

楽しかったけど。いいお客さんばかりだった。ボールペンを耳に入れて、どうしてもペンが落ちないのが結構うけた。

Cake!
Our part time bartender Aya was also there with her friends during the early hours. She had to leave and could not help out, but since she works in a cake shop during the days she had brought cake! Very nice cake.

アルバイトのあやちゃんも友達と来ていたが早く帰った。手伝って貰えなかったが本業はケーキ屋さんなので、ケーキを持って来た。美味しかった。

My boss told me that "by the way", the place will be open next Sunday too. Hint hint.

ちなみに、来週の日曜日もやるよってオーナーに言われた、笑。

No comments:

Post a Comment