Saturday, October 20, 2012

My apprentice


I used to be a member of the magic club at our university. You can only be an active member for three years, though, so I have been retired now. This year, I have an apprentice though. My first ever apprentice! He is going to do a performance in the vein of my magical sketchbook routine:

前に大学の部活のマジッククラブに入っていた。3年間しか出来ないから、もうOBになった。今年で初めて弟子出来たけど。凄いよね、自分の弟子がいる何ってね!(笑)僕が披露したスケッチブックのマジックと似たようなのをやるんだ:


We  have met a few times and talked about how to do different things and what I think makes for a good performance. This week he wanted me to come and see his first full runthrough of his routine. It was pretty nice. There is still a lot of practice to be done, but the general idea of what to produce and so on was good. I am sure he will do fine at the Christmas stage show.

何回か会って、どういうやり方があるか、どんなもの出したら面白いか、僕がマジックに関して何が大事だと思っているとか、色々話した。今週初めて手順全部通すリハーサルがあったから僕が見に行った。良かった。勿論、まだ練習が必要だが全体的な流れとかが良かった。クリスマスショーで、全然大丈夫そうだね!


No comments:

Post a Comment